-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29485 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

ارتباط با ارواح از طريق خواب مغناطيسي و مصنوعي چگونه است؟
1. از طريق تنويم مغناطيسي و مصنوعي : استاد ماهري در اين فن، شخصي را كه براي
اين كار آمادگي دارد با نگاه و تلقين خواب ميكند، و روح او جز به سؤالات كسي كه او
را خواب كرده است پاسخ نميگويد، و گاهي هم در پاسخ اشتباه ميكند، جالب توجه اين
است كه شخصي كه به خواب رفته، بينايي خاصي پيدا ميكند، تا آنجا كه از وضع اتاق و
حالات مختلف حضار و آنچه در دست دارند يا ميخورند به خوبي خبر ميدهد، گاهي بر اثر
تماس با ارواح، مطالب پنهاني را كشف ميكند و احياناً نيز دچار اشتباهات بزرگي
ميشود.
اشخاصي كه به وسيله خوابهاي مصنوعي به خواب ميروند هرگاه ضمير آنها پاك و روشن
باشد يا روشنبيني داشته باشند، نيروي تازهاي در آنها ظهور نموده، قوه ادراك و
استنباط آنها قويتر ميگردد، و قدرتي ÷يدااميكنند، كه بدون كمك چشم از فواصل دور
ميتوانند اشياء و اشخاص را ببينند و شخصي كه در خواب است، ميتواند چشم بسته
مطالبي را بنويسد ويا بخواند و يا كارهاي مهم و مشكلي را انجام دهد.
در خوابهاي مصنوعي و مغناطيسي، بدن بيحركت است و حواس پنج گانه متوقف است و روح
شخص خفته، از بدن آزاد ميشود، در اين حال قدرت ادراك و استنباط روح بيشتر شده،
ميبيند، فكر ميكند، سير و گردش مينمايد، به هر كجا كه بخواهد ميرود و در اين
ديد، قواي جسماني و مادي و دستگاه داخلي و اعضا و اجزاي بدن دخالت ندارد. به واسطه
همين استقلال و آزادي است كه با استفاده از نيروهاي خود، از نيروهاي بدن خارج
ميشود و در طبيعت به سير و تماشا ميپردازد.
تنويم مغناطيسي، از حقايق مسلّم علم امروز است. كاشف آن دكتر «مسمر» آلماني در قرن
18 بوده است او و همكاران او يك قرن براي اثبات آن و اعتراف گرفتن از دانشمندان
تلاش كردند و در اين راه موفقيتهايي به دست آوردهاند.
دانشمندان نيز پس از آزمايشها و امتحانات گوناگون كه از نظر تجربي به حد اطمينان
رسيده است، از نظر علمي، آن را پذيرفتند و از اين طريق، مطالب ذيل را اثبات
نمودهاند.
1ـا نسان، عقلي در باطن دارد كه از عقل عادي و معمولي او به مراتب نيرومندتر و درك
كنندهتر است (وجدان ناخودآگاه او از وجدان آگاهش قويتر است).
2ـا نسان، در حال تنويم مغناطيسي و خواب مصنوعي، نيروي ديد و شنوايي او بسيار قوي
ميشود دورهاي بسيار دور را ميبيند، صداهاي آن جا را ميشنود، چيزهاي پشت پرده را
كه در مرأي و منظر اشخاص نيست ميخواند و از آيندهاي كه كوچكترين نشانه و علامتي
از آن، در عالم حس وجود ندارد خبر ميدهد.
تنويم مغناطيسي داراي درجات مختلفي است كه در هر درجهاي، انسان يك نوع آگاهي
ميتواند بدهد و هر چه درجات آن قويتر باشد، درك و تماس آن با آگاهيها بيشتر است.

4ـخواب مصنوعي. گاهي در مرحلهاي است كه روح واسطه (شخصي كه خواب شده است) از بدن
او جدا ميشود و در كنار جسد او قرار ميگيرد، امّا يده نميشود. در اين هنگام جسم
در وضعي شبيه مرده است، جز اين كه ارتباط بسيار خفيفي با روح دارد كه اگر آن هم قطع
شود، مرگ او مسلّم است.
5ـ به اين وسيله ثابت شده كه انسان داراي روح است، يعني وجودي غير از اين جسم و
دستگاه مكانيكي بدن دارد.
6ـ روح، در عين ارتباط با ماده و بدن، يك نوع استقلال دارد.
7ـ روح با منحل شدن جسم از بين نميرود.
8ـ روح به هنگام جدا شدن از ماده، به ارواحي كه قبلاً با آنها ارتباط داشته
ميپيوندد.
ما گرچه به اصل و صحّت اين علم و تجارب آن اعتراف داريم، امّا به صحّت تفاصيل آن
نميتوانيم گواهي دهيم.
ما در اين جا نميخواهيم تاريخ پيدايش و تجارب و نتايج اين علم را بررسي كنيم، بلكه
ميخواهيم نشان دهيم كه چگونه خداوند، دلائل روشن خود را به دست دانشمندان مادي به
ما مينماياند. آري همان كساني كه ماوراي ماده را انكار ميكردند، اكنون آن را ثابت
ميكنند و در اثبات آن، رنج توان فرسا متحمل ميگردند.

اصالت روح از نظر قرآن
آية الله جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.